vrijdag, maart 21, 2014

Beluga

Een van mijn favoriete kledingzaken is de winkel van de Friese ontwerpers Klaes & Myra . Met hun bijzonder collectie kleding, schoenen en tassen, hun eerlijke advies en hun lekkere ruime winkel met goed daglicht, vind ik het een van de betere zaken in Leeuwarden en omstreken.
Een tijdje terug heb ik daar twee mooie shirts gekocht in de kleur beluga, de kleur van kaviaar, een soort groen/bruin/grijs/zwart. Omdat ik het prettig vind om mijn sokken bijpassend te dragen aan mijn bovenkleding, moest er natuurlijk een paar in deze beluga kleur gebreid worden. Dit is gelukt met het garen van Drops Delight nummer 08.
De sokken hebben ook iets weg van de kleur van de bijna ontluikende kersenbloesem en zijn takken.

Al mijn sokken brei ik toe-up en met de magic loop. Ik vind dit makkelijk om mee te nemen voor onderweg, het breit sneller dan op gewone breipennen en doordat ik twee sokken tegelijk brei, heb ik nooit last van het Second sock syndrome . Ook kom ik door deze manier van breien nooit garen te kort omdat ik op het eind goed kan bepalen hoe hoog ik de sok wil hebben en dit kan laten afhangen van de hoeveelheid garen wat ik nog heb.
Deze techniek vraagt wel om een vrij elastische manier van afkanten, zodat het aan en uittrekken van de sok prettig verloopt. Daarom ben ik dol op de afkant techniek van Cat Bordhi, in haar video toont ze handige technieken. Wil je alleen het afkanten zien, schuif dan naar dat gedeelte.

Ee

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Wat een prachtige kleur je sokken en ja Klaes en Myra, mooie zaak!

5:31 p.m.  

Een reactie posten

<< Home