zondag, februari 02, 2014

Kleur

Nog steeds zit ik midden in 'mijn kleurrijke fase', wat breien betreft.
Er valt nog zoveel mee te doen, te bedenken en uit te voeren. De ideeën blijven komen, mijn handen en mijn hoofd hebben tijd en energie te kort om het een plek te geven en al helemaal tijd te kort om het vorm te geven.
Kleur is een bijzonder thema omdat het zoveel in zich heeft. Het boek over de kleurenleer van Ittens ligt alweer op tafel om de kennis en de inzichten te structureren en te onderbouwen. Ook zou ik dolgraag een workshop bij Loret Karman willen volgen over kleur. Deze link van Dutch Jan laat prachtig zien hoe ook van Gogh met garen bezig was om de mogelijkheden van kleuren, mengen, tegen elkaar aanzetten ed, te onderzoeken.
Intuitief de kleuren met elkaar verbinden. En toch ook er greep op willen houden. Balans zoeken tussen gevoel en verstand. Balans tussen spelen en sturen.
 En ondertussen komen er steeds meer bolletjes bij en raken de echte restjes steeds meer op.
En dan attendeert breivriendin Simone me ook nog eens op de Drops aanbieding van deze maand. Dan is de verleiding wel heel groot om nog meer kleur in huis te halen!! En de Handwerkbeurs komt er ook snel aan, waar ook prachtige sokkengarens te koop zijn. Als dit zo door gaat, kan ik heel mijn leven gewoon alleen met sokkengarens en kleur blijven experimenteren en dingen maken.
Er staan nu al diverse projecten op de pennen, die als UFO's blijven liggen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal ooit eens af komt. Een van die wachtende kleurrijke projecten is het 'Us bint sunig' haakwerkje ('we zijn zuinig' haakwerkje). Om bij een bepaalde kleur te komen op een grote bol, moet ik soms een klein stukje garen er af halen. Deze draadjes vind ik zonde om weg te gooien. Ook zijn sommige restjes haast te kort om er nog een paar pennen mee te breien. En van de 50 jaren levensdeken kwamen ook veel losse eindjes. Van al deze kleurrijke draadjes ben ik een freeform haakwerkje aan het maken.
Zo kom ik zeer fleurig door deze donkere wintermaanden.

3 Comments:

Blogger MoniqueB. said...

Heerlijk veel kleur in sombere regenachtige dagen. Je hebt een héle voorraad in een mooie gevilte tas. Zo haal je zelf de lente in huis.

6:43 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wat een heerlijk blogje en ten dele herken ik dit natuurlijk hifi

10:10 p.m.  
Blogger Unknown said...

Dat hifi is natuurlijk hihi

10:11 p.m.  

Een reactie posten

<< Home