maandag, januari 13, 2014

50 jaar

Vandaag ben ik 50 jaar geworden.
Het is fijn om ouder te mogen worden.
Vandaag is er ook een einde gekomen aan een jaar lapjes breien voor de 50ste levensjaar deken.
Op 13 januari 2013 ben ik aan dit project begonnen en mocht het vandaag, 13 januari 2014 afsluiten.
De lapjes laten zien hoe mijn jaar verlopen is, met kleine en grote gebeurtenissen.
Een vlak van 1.60 mtr bij 2.30 mtr vol verhalen, herinneringen. Vrolijk, indrukwekkend, grappig, verdrietig of pijnlijk

De lapjes zijn gemaakt van dubbele draad en 49 basissteken, de leeftijd die ik was dit afgelopen jaar. Een draad alpaca welke de kleur van het seizoen vertegenwoordigd. Wit voor de winter, groen voor het voorjaar, geel voor de zomer en oranje/rood voor de herfst. De tweede draad is een sokkengaren. Elk lapje krijg de kleur die aansluit bij wat ik uit wilde drukken. Ook heb ik vaak symbolen of andere figuren op lapjes gemaakt, wat gaat over de desbetreffende gebeurtenis
Elke week trouw twee of drie lapjes breien.
Het ging vanzelf, er was altijd wel iets wat ik verwerken wilde.
Al doende groeide de deken.
Lapje voor lapje, tijd na tijd.

De tijd van mijn 50ste levensjaar zit er op.
Het is goed geweest, zeer goed.
Kleurrijk en waardevol.
Leerzaam en bijzonder.

Een deken om de rest van mijn leven te koesteren.



4 Comments:

Blogger Klazien said...

Och tijm wat mooi. Nog van harte met je verjaardag. En nu maar hopen dat het een mooi jaar gaat worden. Heb je al weer een nieuw project?

7:54 p.m.  
Blogger Martine said...

Het is prachtig!!!

Gefeliciteerd met je verjaardag!

9:32 p.m.  
Blogger loesje said...

Van harte met je verjaardag.
Deken is al mooi als je de verhalen achter de lapjes niet kent, als je die wel kent is ie erg waardevol. Een deken om te koesteren.

9:45 p.m.  
Blogger Fenna said...

Van harte gefeliciteerd.
Prachtig is jou project geworden!

11:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home