woensdag, januari 22, 2014

2013 rol

Op 12 januari is het laatste lapje verwerkt in mijn 2013 rol. Mijn persoonlijke jaar loopt namelijk van 13 januari tot 13 januari.

In totaal 53 lapjes van 13 bij 13 , mijn geluksgetal. Lapjes gemaakt van een versleten hoeslaken waar we jaren op gelegen hebben. Stukje geschiedenis.
Op elk lapje heb ik vastgelegd hoe ik de desbetreffende week beleefd heb en wat er is gebeurd. Alleen voor mij, daarom blijft de rol opgerold liggen, met alle herinneringen in draad en stof bij elkaar.
Menig moment was ik er mee bezig. Door de seizoenen en de tijd heen. Zoals mijn vader vaak zei, " uren, dagen, maanden, jaren, vliegen als een schaduw heen.
Door deze rol blijven bepaalde momenten van 2013 bij me.
Zoals valentijns week
Zoals de 50ste verjaardag van mijn man.
De bbq, de voor het eerst gekochte spijkerbroek na 20 jaar, het helpen van mijn schoonmoeder en de kapotte uitlaat.
De reis door Lapland
De 5de sterfdag van mijn vader precies op vaderdag, waarbij ik het stofje van de jurk verwerkt heb, die ik droeg op zijn begravenis
Mijn eerste hardloopwedstrijd
De apple die ik kocht.
Mijn verjaardag, waar de rol mee begon.
Blessures, accupunctuur, huisvrouwenmonologen en een Mariaprieeltje. Alles ineen op 13 bij 13 cm
En tot slot, de laatste, de rol kan op slot.
Het volgende project is gestart. Met tevredenheid sluit ik deze af.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Prachtig!

7:00 p.m.  
Anonymous froukje said...

Zo echt bijzonder!

7:21 p.m.  
Anonymous froukje said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

7:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home