donderdag, februari 14, 2013

Oogst

De 10de editie van de Handwerkbeurs in Zwolle is begonnen. Vier dagen lang staan de IJselhallen in het tekenen van breien, borduren, haken, weven, spinnen en nog veel meer op handwerkgebied.
Traditiegetrouw ben ik er heen geweest, gezellig samen met mijn zusje en onze moeder.
We hebben onze ogen weer uitgekeken, wat was er veel en wat was dat vooral ook mooi en inspirerend.
Na 2 uur hadden we nog niet alle stands bezocht, zoveel was er te zien. En wat was het leuk om weer vele bekende gezichten te zien en een aantal even te spreken.
Om 13.15 uur hield ik het voor gezien. Moe van alle indrukken en het vele wandelen door de lange paden met kraampjes. Echt, ik had er nog veel langer kunnen blijven, had sommige kramen graag nog eens willen bezoeken, maar de 'rek was er uit'. 
 Moe maar zeer voldaan weer naar het koude, witte en hoge noorden.
Met naast me de volgende spullen die ik heb gekocht: 4 klosjes neonnaaigaren van De Gast. Lintjes, klosjes en brede band van Grootmoeders knoopendoos . Een  10 grams oranje sokkengarentje bij Wol met verve, voor in mijn lappendeken voor 30 april. Bij de Belgische mannen een zak met diverse kleuren zijden draadjes. Een prachtig boek over vilten van Irene van der Wolf. En een prachtige bol sokkengaren van Noro bij Wereldwol.
Van die laatste aankoop zullen een aantal mensen misschien verbaast en wat afkeurend hun wenkbrauwen ophalen: "Ze was toch coldsheep ? "Ja dat is ze ook, maar toen ik er mee begon heb ik aangegeven om van 22 april 2012 tot 22 april 2013 geen garen meer te kopen met als uitzondering de Handwerkbeurs. Ik vond dat ik me dus goed aan de gemaakte afspraak had gehouden.
Na nog gezellig wat praten bij Annita met de prachtige knuffels, waar ik nog wat moest kopen voor iemand anders, ben ik nog even langs gegaan bij de zussen in de kraam van Klazien. Dit had ik dus NIET moeten doen......deze 10 strengen bleven gewoon aan me kleven, zodat ik ze uiteindelijk maar betaald heb.
Het was niet mijn bedoeling, ik wilde het liefst helemaal geen garens kopen op de beurs, maar ja....die kraam van Klazien....die heeft mijn wilskracht gebroken.............

Al met al was het een zeer geslaagde dag.
Ik vind het geweldig dat de Handwerkbeurs in 10 jaar uitgegroeid is tot een groot en veelzijdig evenement waar 4 dagen lang het druk en gezellig is, veel te zien en te kopen valt en  waar het zo leuk is om zoveel gelijk gestemden te treffen.
Mensen waar ik nog langer een praatje had willen maken, jullie hadden het steeds zo druk, ik wilde niet storen bij het zakendoen.
Janet, heel heel erg dank voor het wederom tiptop organiseren van dit prachtige fenomeen! En ik hoop dat je er nog vele jaren mee door zult gaan.

6 Comments:

Blogger Unknown said...

ik had ook die zwaan kleef aan kunnen zijn wat de strengen betreft maar jij hebt ze dus ik ben morgen iets veiliger op de beurs.

7:54 p.m.  
Blogger Overstap said...

Ach wat...ColdSheep...soms Moet het gewoon...of kan je er niks aan doen dat ze in je tas belanden... XX

10:17 p.m.  
Blogger Fenna said...

Ik heb ook heerlijk genoten.
Mooie garens, tja die kan je niet laten liggen ;-)
Ik had gelezen dat je ook bezig bent met een jaar-project, ben benieuwd hoe die zich verder ontwikkeld.
Vast heel creatief!
Groetjes Fenna

1:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

O, wat een mooie strengen van Klazien. Prachtige kleuren en je kan er zoveel moois van maken, mmmm. Geniet ervan.

Lida

9:56 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Beste Breiliefhebber,

Helaas ontbreken de contact gegevens om u rechtsteeks een berichtje te sturen. Omdat ik een persoonlijke vraag heb zou ik willen vragen of u misschien met mij contact op wilt nemen.
Mijn email adres is k.koppens@ziggo.nl. Alvast hartelijk dank voor de moeite. Fijne dag, Cisca

3:43 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Oh, neongaren! *kwijlt* wat ga je ervan maken?

8:39 a.m.  

Een reactie posten

<< Home