woensdag, december 19, 2012

Rustpunt

December is de laatste maand van het jaar. 
De maand waarin ik graag terug kijk op de 11 maanden daarvoor.
De maand waarin ik stil wil staan bij het leven wat ik leidt, de keuzes die ik maak, de wensen en dromen die ik heb. Bezinning, verstilling en dankbaar zijn met alles wat ik heb. En dat is enorm veel!

Aan de andere kant is de maand December vooral een drukke maand.
Druk door Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw. Druk door alle folders die door de bus gegooid worden met nog mooiere kleding, nog lekkerder eten, nog duurdere kado's. Druk door alle media aandacht die deze speciale maand krijgt.
Waar het juist een maand is om 'naar binnen te keren' wordt er veel druk gelegd op "GEZELLIG".
Het is best lastig om dit, wanneer je hier niet zo behoefde aan hebt, buiten je te houden.
Toch ervaar ik hierin wel een eigen keuze. Ik kan zelf bepalen hoe 'gek' ik me laat maken door de commercie, door de tradities, door 'hoe het hoort'. Ik kan zelf bepalen hoe ik deze maand wil invullen.
Daarom hou ik mijn agenda bewust wat leger deze dagen. Schrijf meer op om het vast te houden in de drukte van alle dag. Sluit me wat meer af van de media. Bepaal elk jaar weer hoe ik de speciale dagen vorm wil geven. Kijk op internet wat meer naar rustgevende plaatjes.
Anderen zijn hier ook mee bezig. Mooi om te ervaren.

Bij deze wens ik je nog 13 fijne, rustig dagen toe, de laatste 13 dagen van 2012.



2 Comments:

Blogger MoniqueB. said...

Je hebt gelijk; laat je niet meeslepen door de commercie en verplichtingen!

(daarom heb ik een 'geen reclame' sticker op de deur!).. Neem de tijd om het jaar af te sluiten en je voor te bereiden op een nieuw jaar!

rustig aan!

10:47 a.m.  
Blogger wiebe said...

mooi gezegd en geschreven. het is jou ten voeten uit zoals je het weergeeft. oant moarn, oant twitter

11:31 a.m.  

Een reactie posten

<< Home