zondag, december 02, 2012

Advent 2012

Vandaag is het eerste advent. Het begin van een bijzondere tijd, het einde van het jaar en het toeleven naar de Kerst. De eerste kaars is aangestoken.
 Voor mij voelt deze dag ook een beetje als begin van de winter, de donkerste tijd van het jaar.
 Dit keer is het begonnen met een Russisch tintje. Ik kreeg een mooi dienblad en een pot eigen gevonden en ingemaakte paddenstoelen uit Moskou.
 Het huis begin ik beetje bij beetje in een winterse kerstsfeer te brengen. Daar passen deze gebreide vazen mooi bij.
 Lintjes mogen weer uit de dozen gehaald worden.
 En Jozef en Maria gaan weer op pad, het begin van een lange reis naar Bethlehem, waar ze 24 december hopen aan te komen.
Vorig jaar heb ik patroontjes op mijn blog geplaatst, waarmee alle figuurtjes van een Kerststalletje te maken zijn. Voor wie er toen niet aan toe kwam en het toch wel zou willen maken, het is te vinden op november 2011 en december 2011.

3 Comments:

Blogger Aal said...

Jaaaaa, het is weer zover: ook ik heb Jozef, Maria en 't ezeltje tevoorschijn gehaald! Ze zijn begonnen aan hun reis naar het Licht. Wat ben ik blij dat ik ze dank zij jouw patroontjes kon maken vorig jaar. Ik ga er weer heerlijk van genieten! Ik wens jou en je dierbaren een fijne Adventstijd.

7:14 p.m.  
Blogger Annita said...

Wat leuk om de kerststal weer te zien!!

9:47 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Ik vind het een mooie tijd. Verstilling vooral na een hectische Sinterklaasperiode.

6:11 p.m.  

Een reactie posten

<< Home