maandag, november 12, 2012

11-11-2012

 Het jaar loopt ten einde, de tuin ook. Ondanks dat het herfst is ben ik er nog veel te vinden, gewoon omdat ik het daar zeer prettig vind. Lekker buiten zijn en wat 'ommerommelen' . Er blijft ook genoeg te doen. Dat hebben veel nieuwe moestuin tuinierders vaak niet door, die denken dat alles vanzelf gaat en zijn dan verbaast dat niks wil groeien, er overal onkruid staat en raken ontmoedigd.
Elke keer als ik terug fiets neem ik een blauwe IKEAtas mee met openhaardhout, om het kacheltje mee te stoken, omdat mijn houtopslag zich ook op mijn tuin bevindt.
 De frambozen verkleuren ook prachtig naar roden en gelen. Het nieuwe aarbeienbed slaat goed aan. En andere bedden zijn bedekt met plastic om onkruidgroei tegen te gaan en het aangebrachte materiaal de kans te geven om omgezet te worden in compost.
 De perenboom en kersenbomen zijn hun bladeren bijna kwijt, wat ik op de bedden leg voor mulch.
 In het kasje werden toch nog heel veel pepertjes rood. Heb ze nu geoogst en mee naar huis genomen.



 De kolen staan nog trots de kou en de regen te doorstaan. Mooie vormen en kleuren. Wintervoedsel.
Nog een maand en dan zit 2012 er op. Wat vliegt de tijd.

2 Comments:

Blogger Overstap said...

Mooi om zo Mee te Leven met de Tuin..De Circel die altijd maar door blijft gaan

6:25 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Laatst had ik met iemand een gesprek over palmkool. Ik had geen idee wat dat was, maar volgens mij heb ik het nu gezien. In jouw tuin. Als ik je foto's zie, ruik ik de herfstgeur.

10:33 a.m.  

Een reactie posten

<< Home