zaterdag, oktober 20, 2012

Noro ketting

 Breien blijf ik altijd doen, ongeacht wat er allemaal aan de hand is. Het geeft me plezier en voldoening. Het helpt me om afleiding te zoeken en rustig in mijn hoofd te creëren  als een soort meditatie. Het ritme spel van de pennen en het draad ontspant me en maakt me kalm.
 Het moment bepaald wat ik onder handen neem, waarvoor ik het breien wil gebruiken. Dit kleine project is deels gebreid in de pauzes op mijn werk. Lekker makkelijk om onder het eten er even bij te hebben en toch te kunnen praten met de collega's. Het is ook makkelijk om mee te nemen in mijn tas, voor de momenten dat ik ergens moet wachten, zoals in het ziekenhuis of bij de dokterswacht. Het zorgt voor een  mindfullness momentje in de hectiek van alle dag. Het is makkelijk, waardoor er nog ruimte is om de gedachten te laten gaan.
 De ketting is gebreid uit een bol Noro sokkengaren. Heel eenvoudig, zet 13 steken op (15 mag ook, maar net hoe dik je de ketting wilt hebben) en brei de bol op in tricotsteek. Zet het begin en het eind aan elkaar vast en klaar is de ketting.
 Ik vind het kleurverloop boeiend. Misschien dat ik de ketting niet als zodanig ga dragen, maar het ga verwerken in een ander project. Wie weet......

1 Comments:

Blogger loesje said...

Leuk! Van dit garen heb ik net een vest gebreid en nog wat over, dus dat wordt ook een ketting.

7:54 p.m.  

Een reactie posten

<< Home