woensdag, augustus 08, 2012

08-08-2012

 Weer even een rondleiding door de tun nu het augustus is. Helaas met foto's van mijn mobiel, want ik was het gewone toestel vergeten.
 De aardappels zijn gerooid. Op het lege bed heb ik mosterd gezaaid voor groenbemesting. De bessen hebben veel vrucht gegeven, mede door de vele regen. Ook de tuinbonen zijn geoogst. Hiervoor in de plaats heb ik nog wat radijs, ramanas en sla gezaaid.
 De boontjes halen de hoogte al, maar hebben erg te lijden gehad van de slakken die de zaailingen maar wat lekker vonden.
 De grote Engelwortels heb ik na de bloei weggehaald. Al het zaad wilde ik niet op de tuin hebben want deze plant gedraagd zich als onkruid en ik blijf dus wieden van de vele zaailingen.
 De perenboom had veel mooie peren, maar ze zijn helaas allemaal aangegeten door insecten. Ik weet niet wat ik er tegen moet doen en wil geen gif gebruiken.
 De aarbeien mogen nu uitlopers maken om daar straks nieuwe bedden van te maken. De geel bloeiende dille is zo mooi, net als de paarse melde.
 De zonnebloemen worden nu al leeg gegeten door de vogeltjes.
 Doorkijken van de andere kant. Voor wie het niet weet, ik sta als fotograaf nu met de rug naar de rest van mijn tuin, de stukken met bloemen en fruitbomen. Deze kant zal ik volgend jaar wel eens laten zien.
 De capucijners liggen te drogen thuis en de doperwten zijn opgegeten, net als de peultjes. De mais komt steeds hoger.
De snijbiet, met mooie rode stelen doet het erg goed.

2 Comments:

Blogger Annita said...

een paradijsje, dat is het.

10:30 p.m.  
Blogger Overstap said...

Recepten uit Tijm's Groentaradijs...hmmm..mooie titel voor een kookboek :-)

8:12 a.m.  

Een reactie posten

<< Home