zondag, mei 20, 2012

Regenboog deken

 234 blokjes met heel veel liefde en plezier gebreid.
234 x 54 minuten genieten van kleuren combineren en de rust die het breiwerk me gaf.
 Samen met de rand van 10 uur haken, heb ik 210,5 uur aan deze deken gewerkt.
 Het breiwerk dat vanaf 12 juni 2011 onder mijn handen steeds groter werd.
 Blokjes van 47 steken, omdat ik 47 jaar was toen ik er aan begon.
 De deken die overal mee naar toe ging, zoals naar Bergen aan zee waar we een weekend met de zware sneeuwval in februari verbleven met heel het gezin. In de zware vorst en grote pakken sneeuw aan zee genieten.
 En Koninginnedag wat natuurlijk vast gelegd moest worden in rood/wit/blauw en veel oranje.
 Zwart en rood, rouw en liefde. Herinneringen aan 40/45, vastgelegd in dit lapje gebreid onder de dodenherdenking.
 Een vrolijke en gezellige moederdag.
 Tijdens het haken van de rand, werd met twee hartjes onze 27jarig huwelijk stijlvol gevierd.
Zo zijn er nog meer herinneringen in deze deken van 130cm bij 175 cm vastgelegd.

Dit project is ten einde.
Een project wat ik in mijn hart meedraag. Door de draadjes die er in verwerkt zijn, de gekregen draadjes die hun eigen verhaal vertellen. De momenten waarop ik er aan werkt. Een jaar in breiwerk vastgelegd.
Ik hoop dat dit een familiestuk wordt, dat het meegaat door de generaties heen. Dat ooit iemand zegt, deze deken is lang geleden met heel veel liefde en plezier gemaakt door H.B.

Deze deken laat ik los en ga ik gebruiken.
De volgende deken is alweer gestart. Door het werken aan de sokkengarenrestjesdeken werd ik me steeds meer bewust van het feit dat ik met mijn gebreide lapjes speciale momenten wilde vastleggen. Daar was het in eerste instantie niet om begonnen, maar ontstond gaandeweg. Ik heb het deels al toegepast in de Regenboogdeken, maar ga er met de nieuwe deken verder op door. De eerste twee lapjes zijn al klaar van the Knitted Dairy.

21 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wauw, wat mooi geworden! Als ik dit zo zie merk ik dat ik mijn deken in wording (hij is nog erg klein) snel weer moet oppakken!

Mooie verhaal heb je er bij geschreven.

8:29 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Hij is echt prachtig!!! Wat zijn dat fijne projecten he, waar zoveel herinneringen in gaan zitten...

8:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is echt ongelooflijk mooi geworden wat een prachtige herinnering.

Siem

9:23 p.m.  
Blogger Gera said...

Fantastisch! Zit met ontroering de foto's te bekijken en de verhalen te lezen. Mooi!

Groetjes, Gera

9:54 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Hij is prachtig!!!

11:13 p.m.  
Anonymous froukje said...

Oooh echt mooi! Wat nog een werk zeg die rand eromheen haken. Bij het zien kriebelt het mij ook weer om te breien. Ik heb 43 steken per lapje, voor mij de leeftijd waarop ik de deken af wil hebben en ik ben nu 43 dus voor december moet ie af zijn! :)

7:17 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat mooi, wat inspirerend... een dagboekdeken, wat een prachtig idee.
Anna

8:28 a.m.  
Anonymous Jeannette said...

Wat weet jij van ieder project toch weer iets Bijzonders te maken.... Heel veel bewondering en waardering daarvoor...
Hij is pràchtig.....

8:40 a.m.  
Blogger Klazien said...

Wat een mooie deken maar je verhaal erbij vind ik haast nog mooier. In de quiltwereld doen we dit al veel langer. Herinneringsquilts maken. Maar om op de manier een deken te breien. Super.....
Groetjes Klazien.

8:58 a.m.  
Blogger Martine said...

Echt prachtig!

6:33 p.m.  
Anonymous Fenna said...

Schittend!!!
Prachtige kleuren en een mooi verhaal, echt een herinneringskleed.

7:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel mooi!

Krijg er ook zin in één te maken!
Mg ik weten hoe je de vierkantjes gemaakt hebt?

groetjes Petra

8:36 p.m.  
Blogger Nadiake said...

die is zo mooi, nu weet ik waar ik mijn restjes voor ga bijhouden!

8:00 a.m.  
Blogger Unknown said...

echt mooi geworden en wat een fijn idee om je herinneringen vast te leggen in een deken

9:45 p.m.  
Blogger Line said...

De kleurenlijnen volgen mekaar heel mooi op, hij is gewoon prachtig, zeker met de herinneringen die er aan verbonden zijn

5:26 p.m.  
Blogger Pien said...

erg mooi wat een werk en tijd zit erin maar een prachtig resultaat

1:31 a.m.  
Blogger Annita said...

heerlijk, wat een kleurtjes, wat een feest! wat geweldih om hem zo persoonlijk te maken met als die kleine details. Een deken om je de rest van je leven te vergezellen.

3:20 p.m.  
Blogger Gabi said...

Een mooi en persoonlijk werkstuk; zal vast nog lang in jullie familie blijven. Goed van je eeAugge candidate,om de blokjes zo schuin aan elkaar te breien, ik heb ze rechtop aan elkaar gezet en heb nu een kartelrand.

3:44 p.m.  
Blogger Gabi said...

Haha, mijn "bewijs dat ik geen robot ben" staat tussen mijn vorige post - ik vroeg me al af waarom er eerst geen letters verschenen.

3:46 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Hij is geweldig! Het is mooi om de deken te 'lezen'; ieder vakje een eigen herinnering.

Dat heb ik met de shawls die ik voor mezelf brei; daardoor krijgen ze extra glans..

Geniet er van en ik kijk uit naar de volgende!

12:33 p.m.  
Blogger Geri Meftah Art said...

Ik vind het een ontzettend goed idee.
Ik heb zelf onlangs ook een deken gebreid van restjes wol. Maar ik doe bij jou heel leuke ideeën op voor de volgende keer.

1:15 p.m.  

Een reactie posten

<< Home