maandag, mei 14, 2012

Afscheid

Van een aantal collega's heb ik de laatste tijd afscheid moeten nemen. Nooit leuk, zeker omdat het leuke en zeer vakkundige collega's zijn. Naast het bekende A4tje vind ik het prettig om ook een persoonlijke noot mee te geven. 
Voor een psychiater die van werkgever gaat veranderen had ik een lekkere fles wijn klaar staan. Omdat deze wijn niet koel gedronken hoeft te worden heb ik er dit keer geen wijnkoeler omheen gemaakt, maar heb als verpakking een 'zak' gebreid van dik garen, wat echt afgeraffeld moet worden om de fles te bemachtigen. Hij zag mij in de grote pauze altijd breien en was altijd belangstellend naar wat ik aan het maken was. Ik wens hem zeer veel plezier op zijn nieuwe werkplek.
 Een lieve verpleegkundige kreeg een aantal jaren geleden een variant van reuma. Deze ziekte maakt dat ze zomaar ineens bepaalde gewrichten ontstoken heeft en dat het weer lang duurt voordat het over is. Omdat de ziekte onvoorspelbaar is en daardoor zeer vermoeid, moet ze helaas haar zo geliefde werk loslaten en zich uit het arbeidsproces terug trekken.
 Deze lieve schat krijgt van mij een gevilten sjaal. Ik weet zeker dat ze dit kan waarderen, ze is namelijk zelf ook een handwerkster en maakt veel eigen kleding zelf. Heel jammer dat ze noodgedwongen moet stoppen met werken. Ik wens haar nu veel tijd en energie toe voor haar vele hobby's.


5 Comments:

Anonymous froukje said...

Och wat leuk allemaal!
Prachtige sjaal ook, wol op zijde!

7:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtige sjaal! Echt heel mooi! Vilten kan ik nog niet, maar nu wil ik het leren. Leuk.

8:01 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Dat zijn geen fijne zaken; ziekte en werkverandering. De gevolgen zijn vaak groot. Je bent altijd zo attent en zorgt er zo vast voor dat de overgang wat makkelijker wordt.

8:29 a.m.  
Blogger wiebe said...

Origineel en leuke ideeen van een creativeling

10:42 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk zeg. Mooie persoonlijke cadeaus zijn die die de ontvanger bij zal blijven.

De sjaal is echt schitterend!

8:27 p.m.  

Een reactie posten

<< Home