zondag, april 29, 2012

Possumvest



 Mijn Possumvest is af. Het garen heeft mijn moeder meegenomen uit Nieuw Zeeland en is best bijzonder. Het is namelijk een samengesteld garen van marinowol en possumvacht. Het is superzacht en breit erg prettig. Het patroon is Walnus welke ik via Ravelry gevonden en gekocht heb. Hier heb ik wel enige aanpassingen in aangebracht. Zo heb ik de halslijn voor een stuk verlaagt en in de nek een beetje.
 Het patroon werkt in de voorpanden met shortrows waardoor de voorpanden net iets langer worden dan het achterpand. In het originele patroon worden ook nog plooitjes gebreid in de zijnaden en in de mouwnaden. In dit vestje heb ik dit achterwege gelaten.
De knoopsgaten werden heel mooi met een 'one row buttonhole' gebreit. Dat is even puzzelen maar geeft mooie knoopsgaten. Om het aanzetten van de knopen te vergemakkelijken heb ik in dezelfde rij een markering gezet, zodat de knoop daardoor precies in dezelfde rij vastgezet wordt, als waar het knoopsgat zit.
Het was nog moeilijk om de goede kleur knopen te vinden. Het vestje is blauw maar door de haren van de Possum zit er ook een bruinige gloed over.

Het vestje is vrij ligt van gewicht en is vrij dun, maar door de samenstelling wol/possum is het superwarm.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtig stijlvol vestje geworden!

Siem

5:32 p.m.  
Anonymous froukje said...

Prachtig!

7:19 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Wat ontzettend mooi! En ook nog mooie herinneringen aan het garen. Ik bedank je voor de tip met de steekmarkeerders en de knoopsgaten. Erg handig.

7:39 p.m.  
Blogger Noor said...

ooh echt mooi! Ik heb het garen op de beurs in Keulen in mijn handen gehad en het is inderdaad erg zacht!

7:43 p.m.  
Blogger Annita said...

Prachtig, kun je vast goed gebruiken in je jaar zonder nieuwe aankopen. Ik heb de laatste week nog nagedacht over je vorige berichtje. Ik vind het soms beangstigend in welk tempo wij spullen kopen en weer afdanken. Ik doe ook mijn best er niet te veel aan mee te doen, maar ja, al die verleidingen, het lukt niet altijd. Tegenwoordig zeg ik tegen mezelf: "Annita, je huis is vol", dat is ook zo en het helpt.

8:08 p.m.  
Blogger Martine said...

Mooi mooi mooi!

9:48 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Prachtig!!

6:12 p.m.  
Anonymous Jeannette said...

Wat een fantastisch mooi vestje geworden!
En het staat je geweldig!, het past echt bij jou! (kan me nog herinneren dat je ooit een blogpost schreef waarin je je afvroeg wat er wel en iets minder bij je past..)
Heel veel plezier er van/mee, en dank je wel voor je handige tips!

7:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home