vrijdag, april 13, 2012

Breidag Nieuwegein

Begeleid door een stralende zon rijdt de trein door een mistig landschap, op weg naar de Breidagen in Nieuwegein, samen met mijn zus.
Wat was het daar gezellig en wat was er veel moois te koop! En nog leuker, wat waren er veel leuke en gezellige mensen. Mensen die ik ken van vorige beursen en mensen die ik ken van Ravelry. Veel leuke ontmoetingen, voor kortere en langere tijd. Zeer waardevol!En ik was een van de gelukkigen die een workshop mocht volgen bij Ysolda. Het voelde als een soort masterclass. Drie uur lang hingen alle 20 'studenten' aan haar lippen en hebben we gehoord wat we voor altijd moeten doen: To make a SWATCH !!.
Ook weten we nu alles over goede maten en meten en hoe een kledingstuk naar ons eigen lichaam te vormen.Wat een kennis bezit deze vrouw en wat weet ze het goed over te brengen op haar toehoorders! Het was een zaligheid om zo drie uur lang ondergedompeld te zijn in Engelse breitermen, vakkennis en uitleg. En het was erg leuk om daarbij naast leuke mensen te zitten, zoals Sasknitsitagain.En toen, geheel verzadigd weer terug met de trein naar 'het hoge Noorden', samen met Froukje, Marijgje, Simone en Monique. Nagenietend van alle indrukken, elkaars aankopen bewonderen, de dag nog eens doornemen en alvast beginnen met......je raadt het al....een proeflap.

Ondanks de overvloed van prachtige garens en aanverwante artikelen, heb ik niet veel gekocht. De hoeveelheid moois overweldigde me gewoon, kon geen keuzes maken tussen de verschillende merken, garensamenstellingen en kleuren.
Wel heb ik gehaald wat ik van te voren al op mijn verlanglijstje had staan: Grijze Shetlands Wol van Klazien's Kreatie. Prachtig garen om mee te breien en het blijft ook zo mooi met het dragen. En een bol sokkengaren Crazy Zauberball van Schoppel in de kleuren die me aan IJsland doen denken. Dit garen heb ik gekocht bij de prachtige kraam van Lindelicht. Hiervan ga ik mijn vakantiesokken breien dit jaar.


6 Comments:

Blogger Studio Paars said...

KLinkt leuk! Ik was graag ook gegaan...

10:50 p.m.  
Blogger marian'ne m said...

Dacht jullie al te herkennen, maar had (nog) té veel haast om te groeten ;-))

Heerlijke beurs(dag) met mooie aankopen !!

marian'ne m

12:35 p.m.  
Blogger Unknown said...

Ja wat hebben wij genoten he, heb zo'n fijne dag gehad ben nog steeds aan het nagenieten hihi!

10:51 a.m.  
Blogger Overstap said...

Klinkt helemaal Super...en ja..ik had ook een plaats bij Ysolda..maar helaas..je weet de reden....Volgend jaar maar weer...

11:21 a.m.  
Anonymous Jeannette said...

Leuk je even gezien te hebben, en fìjn dat je zo genoten hebt! Hartelijke groet!

2:11 p.m.  
Blogger Annita said...

Beetje jaloers, ik had het anders gepland maarwas er ook graag geweest. Volgend jaar g aik dit beter plannen.

4:42 p.m.  

Een reactie posten

<< Home