maandag, december 05, 2011

Sinterklaas

Omdat ik het zo leuk vind om te maken heb ik dit jaar, ondanks dat we het niet zouden doen, 2 suprises gemaakt. De vriend van middelste kind kreeg een stamppotpan, nadat hij vorig jaar al een stamper gekregen had. Natuurlijk kon ik het niet laten en heb ik een sjaal gemaakt. Aan de ene kant bestaat de sjaal uit stamppot andijvie met spekjes en natuurlijk een worst.

De andere kant van de sjaal is het toetje na deze stevige kost, vanille ijs met slagroom, kersjes en een wafeltje. Een warme sjaal voor het seizoen waarin je veel stamppotten eet en wel wat warmte kunt gebruiken.

Ook veel warmte in zowel letterlijke als figuurlijke zin, kwam in deze sjaal terecht. Een sjaal voor de vriendin van de jongste. Ze kwam voor het eerst bij ons thuis en Sinterklaas wilde haar een warm welkom heten in ons gezin. Daarom een sjaal die lekker warm, is maar gelijkertijd ook een dikke knuffel geeft. Het bestaande patroon heb ik hier en daar naar eigen inzicht aangepast.

Ook omarmpt de sjaal een paar mooie boeken als presentje. De ontvangster was er erg blij mee.












2 Comments:

Blogger Aal said...

Wat prachtige surprises! En wat fijn dat de ontvangers jouw inspanningen konden waarderen. De voorpret is minstens zo leuk als het moment suprème :)

10:24 p.m.  
Anonymous Jeannette said...

Typisch Tijm!! ;))))
Geweldig leuk!...

8:50 p.m.  

Een reactie posten

<< Home