woensdag, september 28, 2011

Kersttruien

Nu ik toch al vanaf eind augustus met kerstballen aan het breien ben, vind ik dat ik aan dit onderwerp ook wel even aandacht mag besteden, zeker omdat het voor een goed doel is.

Bij sommige Amerikanen is het gebruikelijk om Kersttruien te geven onder de boom. Vaak zijn dit 'foute' truien, die de ontvanger uit respect voor de geefster aan gaat doen, maar waar je je heel onprettig in voelt. Mooi voorbeeld hiervan was in de film van Bridget Jones. De laatste jaren wordt het een beetje een sport om de meest 'foute' trui te dragen rond en met de Kerst.


Tijdens de actie van het glazen huis van 3FM Serieus Request willen ze 'foute Kersttruien' gaan veilen en de opbrengst gaat naar het goede doel van dit jaar.






Ik blijf me storten op de kerstballen, maar mocht ik bij een kringloopwinkel zo'n soort trui tegen komen, dan geef ik die voor de veiling.










4 Comments:

Blogger Jolanda said...

Oh, mr darcy! Zucht, smelt, zwijmel.

uhm, wat schreef je ook al weer?
Oh Mr Darcy.

9:29 a.m.  
Blogger Annita said...

Het is een geweldig plan, maar ik zou er zelf nooit eentje gaan brein, zonde van de tijd.

9:29 a.m.  
Blogger Unknown said...

Als ik er en had liggen ging ik m met liefde doneren, maar zelf breien.......

6:27 p.m.  
Blogger Juud said...

hahahaha lachen hoor die truien!

9:08 a.m.  

Een reactie posten

<< Home