maandag, februari 05, 2007

Yarn snob

Een tijd terug, toen ik het patroon van de Clapotis in het Nederlands te pakken kreeg, wilde ik gelijk gaan breien. Het liefst kocht ik Rowan of Lorna garen maar daarvoor zou ik half Nederland door moeten 'treinen'. Daarom heb ik mohair gekocht bij de LYS (plaatselijke garen winkel).

Op zich leuk garen maar al snel vond ik het niet zo geslaagd. Al breiende was het toch wat te syntetisch, maar omdat ik niks anders had en graag een Clapo wilde hebben, ben ik door gegaan.

Uiteindelijk is het blijven liggen omdat Smoekkk mij haar eigen geverfde garen aanbood en daarna heb ik in Utrecht ook nog Rowan garen gekocht.
Na 2 clapo's ben ik er nog niet klaar mee en ga op de Handwerkbeurs in Zwolle nogmaals garen halen voor een derde Clapo.
Deze allereerst...........helaas ik haal hem toch uit, het garen is niet geschikt voor het patroon, de ladders vallen niet mooi op en ik word geloof ik toch een......................

10 Comments:

Blogger Bianca said...

Ik denk dat je te zijner tijd het juiste garen wel vindt, voor de clapotis. Maar je hebt gelijk, in het roze garen komt het patroon niet helemaal tot zijn recht.

Wat betreft de naam van mijn zoon: Jouke is vernoemd naar zijn vader en opa: opa heet Auke, en vader Johannes Auke. Hij heeft als doopnaam Auke Johannes, en als roepnaam Jouke, omdat er anders meer als een Auke zou omkijken. Het is een vrij unieke naam in het westen, maar als we in Drachten zijn (waar oma en opa wonen) dan valt het best mee. Misschien hebben we over een week of zes (tot 8) er nog wel een jochie bij - die zal ook Friese namen krijgen :-)

Groetjes, Bianca

5:36 p.m.  
Blogger Unknown said...

Leuke buttons! Hoe kom je eraan, als ik vragen mag?
Ik hoop je te zien op de beurs (ik ga zondag)!

9:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hahaha, ja ik ben ook een yarn snob!

10:14 p.m.  
Blogger odette said...

Het is wel mooi garen maar mohair is natuurlijk niet zo geschikt voor die ladders. Misschien kan je er iets anders moois van breien.
Tja ik merk ook dat ik hoe langer hoe meer naar de mooie garens trek.
Vond het vroeger altijd maar zonde van geld.

10:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoi,
mijn brei weblog is op een of andere manier maar half te zien,
heb een nieuwe gemaakt
hartelijk welkom
doei Gea

10:25 p.m.  
Blogger Unknown said...

Och jeetje...Ik wordt ook steeds erger snobbie! Heb van mijn moeder op mijn verjaardag vreselijk veel acryl kado gekregen en heb niet goed genoeg enthousiast geacteerd bij ontvangst. Dus mijn moeder teleurgesteld, en ik ga het spul niet gebruiken. Misschien loop ik nog tegen iets aan dat ik er van zou kunnen maken...

12:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

kocht ik vroeger gewoon goedkoop acryl, wil nu ook al de merken uitproberen. Zoveel moois MMMMMM!!

1:39 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Mohair is mij ook niet goed bevallen, vooral niet toen ik het combineerde met witte angora. Wat een verschil! Uithalen is bijna onmogenlijk, vandaar dat mijn weddingring sjaal mislukte. Ik had het kunnen herstellen als uithalen mogelijk was.
De handwerk beurs in Zwolle, ik heb vernomen dat Yvon/Storm op Zolder zich helemaal in de rondte spint, draait en kleurt. Dat wordt kwijlen en kopen daar!
Have fun!

9:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ach, joh, geeft het, 't overkomt ons allemaal :-) see you in Zwolle

1:54 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja ik kan bij je posten!
Eigenlijk moeten we gewoon af van dat negatieve van Yarnsnob; het lekkerste eten wordt ook bereid van verse ingredienten, vers van de tuin! dat wordt alom gewaardeerd, goed garen ook!

9:28 a.m.  

Een reactie posten

<< Home