zaterdag, februari 17, 2007

Handwerkbeurs Zwolle

Eindelijk was het dan zover: De Handwerkbeurs in Zwolle.
Al om 8.00 uur zat ik in de trein. Onderweg stapten mijn Moeder, mijn Zusje en een vriendin van mijn moeder in. We waren ruim op tijd aanwezig (9.20uur) en hadden al kaarten zodat we niet in de rij hoeften te staan.

Er waren veel stands en gelukkig ook veel met mooi breigaren. Ik heb erg staan 'kwijlen' bij het Dropsgaren waar ik erg goed en leuk geholpen werd door Diana.
Ik heb er 5 bollen Alpacagaren gehaald wat een beetje grijsgemeleerd is. Dit wordt een bolero.
Diana gaf me de tip om niet altijd ton sur ton te werken maar ook eens een contrastkleur toe te voegen, dan komen de kleuren feller naar voren. Vandaar 3 bollen Alpaca in Fuchia, Rood en Mosgroen.

Verder heb ik nog 2 Roze kleuren gekocht om te gebruiken bij het project van Februari.
Voor de sjaal Birch heb ik 3 bollen Vivaldi garen gehaald van Drops. Erg zacht en erg mooi. Zelf had ik zwart in mijn hoofd, maar als je dat op zwart gaat dragen (wat mijn idee was) dan zie je het prachtige patroon niet goed, vandaar dat ik me aan de tip van Diana heb gehouden en en zacht roze gekozen heb.

En helemaal smikkelen was het bij de kraam van Storm op zolder! Ik wou hier alles wel kopen van de garens. Na lang dubben ben ik uitgekomen op sokkenwol met de kleur 'Sangria' (klinkt lekker hé) en Blue Faced Leicester wol in de kleur 'Rood' . Eerst ga i ze voor de mooi neerleggen op het dressoir en dan verwerken tot sjalen.

Natuurlijk kwamen we vele bekenden tegen waaronder zij, zij en zij.

Maar nu eerst naar de tuin!!! Er is een lading houtsnippers gestort op het parkeerterrein welke met de kruiwagen verder vervoerd moeten worden. Even omschakelen dus!!!

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

leuke garens !!!!!!!!!!!

2:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hahaha, zou ik ook even een blog plaatsen, terwijl ik je 'link' erop plaats klik ik op jouw log, prakties hetzelfde berichtje, zij het natuurlijk met andere foto's, ok ik zal even wat anders schrijven!

5:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jij hebt ook lekkere dingen weggehaald bij Yvon Storm! Mooi. Ik heb haar bosvruchten meegenomen. En ook die alpaca van drops gekocht; dat advies wat jij hebt gekregen had ik ook wel willen hebben. 't Zelfde grijs gekocht voor kniertjes of zo. :-)

7:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Yvonnep,wat zijn Kniertjes??

Groeten van Tijm

7:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

heerlike aankopen, en ja wat een prachtige garens toch !!!

'Kniertjes' vingerloze handschoentjes, zie web-log Carla.

7:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

oh wat een mooi garen en mooie kleurtjes! eigenlijk zonde om te gebruiken; ik vind dat je eigenlijk gewoon dubbele hoeveelheid moet; op de bol alleen al is het zo mooi!

8:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ja, mm antwoordde je al. ik heb vandaag voortdurend de kniertjes van Carrie gepast. Ik was er helemaal verliefd op. Ze maken je hand zo elegant en dan nog je nagels mooi vijlen en lakken (niet in de tuin werken :-)

2:12 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

wat een heerlijke kleuren heb je gescored. Daar ben je wel even zoet mee.
Ik had op de site van Stormopzolder al gezien dat ze letterlijk kilometers geverfd had. Ben erg benieuwd wat je gaat maken, en hoe lang datgaat duren. ;-)

8:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie garens in prachtige kleuren. Het zullen vast mooie stukken opleveren, met zo'n basis kan het niet anders.

10:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig al die "Tijm" kleurtjes ben benieuwd naar het resultaat!

11:35 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie garens in mooie kleuren. Veel breiplezier!!

11:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

yo.. amazing thoughts!

11:30 a.m.  

Een reactie posten

<< Home