zondag, januari 28, 2007

Spin les

Ik popel om te gaan spinnen, alleen moet ik nog de goede materialen ( (lont)wol dus) in huis halen. Deze wil ik gaan kopen op de Handwerkbeurs in Zwolle. Mijn verlanglijstje voor de beurs wordt steeds groter.

Vandaag vond ik op zolder nog een beetje wol (voor het vullen van poppen) en ik kon het niet laten, ik moest het even proberen, het spinnen. Maar het was toch weer erg moeilijk. Mijn dochters en zoon zagen mijn geworstel en moesten erg lachen. Volgens hun begreep ik nu pas hoe fustrerend spinnen kan zijn. En dat zij erg zielig zijn omdat ze het op school moeten doen.
Gelukkig vindt de jongste het wel leuk en zij wil me les geven. Nu alvast een voorproefje en als ik de goede wol heb, dan zal het echt van start gaan.

Ik had al grote fantasieën over eigen bedachte garens. Met gekke materialen meegesponnen en zo.
Kom ik al surfend over het web iemand tegen die al doet, wat ik ook zelf bedacht had.
Balen?! Ach een mens is nooit origineel. Ik heb wel erg genoten van haar site.

Foto's afkomstig van de site van pluckyfluff

12 Comments:

Blogger Emmy said...

een heel erg leuk idee maar er zijn meer met dat idee ik kan je aan meerdere adressen helpen die hetzelfde doen als je adressen nodig bent zeg het maar

4:38 p.m.  
Blogger Emmy said...

http://www.yarnwench.com/
hier alvast een adres

4:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk Tijm dat je leert spinnen enne: Ik wil ook!!!! Kan ik je dochter ff lenen? Ook mijn verlanglijstje (Zwolle)wordt steeds langer, gelukkig heb ik nog wat verjaardagsgeld.

6:34 p.m.  
Blogger astridpersons said...

inspirerend! je kunt er toch ook je eigen "draai" aangeven en draad spinnen en samenstellen dat bij jou hoort. Dan is het wel origineel.

7:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

LEUK SPINNEN, TALLOZE MOGELIJKHEDEN.

iS DIT EEN BEPAALD SOORT SPINNENWIEL, vroeger hoorde je van Nieuw Zeelnd of zo !??

Zelf had ik een vlas (antiek) spinnenwiel maar kon er toch leuk wol op spinnen. Maar toen had je nog niet die leuke lont-wol. Afgelopen week neemt mijn man weer een spinnenwiel mee uit de jaren 70 denk ik. Maar ik wil niet spinnen, maar je weet maar nooit :-)).

8:00 a.m.  
Blogger Bianca said...

Toch vind ik het een goed idee. "vreemde"garens worden zowiezo een uitdaging om te verwerken in wat orgineels. Spinnen zou ik zelf ook wel eens willen leren, net als het verven van wol. Misschien later...:-) je weet maar nooit

11:06 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij draait al! Goed zo! Leuke site, je kunt vanalles in die garens verwerken, tot kleine cadeautjes toe. Veel plezier met uitzoeken en experimenteren. Bij verstek gaan van mail, ik denk er over om op de vrijdag al naar de beurs te gaan, vast lekker rustig.

11:30 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik heb eerder ook wel gesponnen, op een Louet ... Tijm, ik heb je breipatroontje (log 20 okt) met het pompe-blêd gebruikt voor fibermailkaarten, staat nu op mijn log!

9:54 p.m.  
Blogger Saskia said...

heel veel plezier en heel veel succes! op naar de volgende obsessie! ;-) (ik durf nog niet, bang voor mijn banksaldo en sociale leven waar dan niets meer van over blijft..)

8:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk idee en je kunt er altijd je eigen inbreng aan geven.
Bijna alles is al eens geweest of wordt op een net iets andere manier toegepast.

2:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

geen idee wat voor een merk je daar hebt - op een louet is het begin altijd moeilijk, vind ik. dat komt door de constructie van dit merk. als je de draad zigzag over de klos spant trekt ie niet zo en is het spinnen op het begin van de klos een heleboel makkelijker. alternatief: jouw begin doen op een (door je kind) al halfvol gesponnen klos.

7:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

[B]NZBsRus.com[/B]
Skip Slow Downloads Using NZB Files You Can Easily Find High Quality Movies, Games, Music, Software & Download Them @ Dashing Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]NZB[/B][/URL]

12:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home