vrijdag, januari 26, 2007

Restjes verwerken

Van het garen van de Clapotis had ik nog 2 volle bollen en een net aangebroken bol over. Om ze nou helemaal van Leeuwarden naar Utrecht terug te brengen vond ik wat veel van het goede.

Ik besloot om dit prachtige garen te gaan verwerken tot (bijna) vingerloze handschoenen.

Patroon: Voor het patroon heb ik 3 verschillende patronen bij elkaar gevoegd, namelijk de Fetchings van Knitty, de Knucks van Knitty en de matentabel van Wolhalla.
Garen: Rowan Tapestry.
Naalden: 4

En dit is het resultaat.

Ik heb de boorden extra lang gemaakt omdat mijn mouwen van de jas wijd zijn en zo tocht het minder. De kabel, verwerkt in de boord, heb ik boven op de hand terug laten komen op de plek waar mijn knokkels zitten.
Ik heb besloten om wel vingers er in te verwerken omdat dit beter aansluit op de hand en waardoor de handschoen warmer is.

18 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mooi én vast lekker warm geworden!

7:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat kan beter dan een clapotis zijn ?
Een clapotis met passende vingerlose handschoenen, natuurlijk!
;-)
Groetjes!

8:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat prachtig en wat zal de combi met de clap prachtig staan!!!

8:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wow, je hebt ze al af! Mooi hoor.Ik zie dat het het patroon is dat ik in mijn binnenkort-te-breien-lijst heb staan. Goed van je om ze van dit garen te breien, ik zelf kies dan gauw de veilige weg om het effen te doen...
nu nog de foto; combi clapotis and knucks and nothing else...........

9:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel mooi. Het was ook zonde geweest om dit mooie garen terug te brengen. Ze zijn erg mooi geworden!!!
Leuk om je toch een beetje te zien!!!
;o)

10:03 p.m.  
Blogger Emmy said...

heel erg mooi geworden de kleur van het garen vind ik erg mooi jij staat er zelf ook erg leuk op

10:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi hoor en nog wel met kabels erin ook, daar heb je constant wel je verstand bij nodig met breien. Als je zo geroutineerd bent met breien dan is alles een peulenschilletje.

11:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi!

5:25 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ze zijn mooi !!!!!!!!!!

7:28 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi en mooie kleur, goed gelukt!!!

Ik heb ze idd ook met verschillende patronen samengesteld.

12:38 p.m.  
Blogger Bianca said...

lekker warm zien ze eruit. Mooie kleur ook!

1:43 p.m.  
Blogger José said...

Mooi gecombineerd, die patronen n dat garen!

2:42 p.m.  
Blogger Rineke said...

Wat ben je griezelig snel zeg! Ik ben nog maar net bekomen van je regendruppelmuts staat er nu alweer van die lekkere handschoenen. Doe je nog iets anders dan breien? ;-)

7:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi, plus erg grappige foto's!!!

10:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Herma.

Hoe krijg je al dat breiwerk toch
zo vlug voorelkaar.
Ik vind het bijzonder knap.

Gr. A.B.

2:30 p.m.  
Blogger Saskia said...

heel slim van die vingers, ik heb ze zonder, eigenlijk best onhandig...(leuke woordspeling). Volgens mij heeft Ajour ze ook zo gemaakt. Slimme dames! Enne ze zijn nog mooi ook en passen perfect! (die van mij zijn een beetje groot uitgevallen)

8:11 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige handschoenen, met een bijzonder mooie kleur!

8:35 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ze zijn prachtig! Wat brei jij snel.

1:31 p.m.  

Een reactie posten

<< Home