maandag, januari 22, 2007

"Raindrops keep falling on my head" hat


Na het lezen van de opdracht van januari en het thema had ik gelijk een beeld voor me. Van regen op mijn hoofd, dat via mijn natte haren naar beneden glijdt, dikke druppels die alles nog natter dan nat maken.
Tijdens het breien van de Sampler M was ik een patroontje tegen gekomen die druppel heet en die ik mooi voor dit project kon gebruiken.
Garen gehaald en begonnen met een proeflapje. Na heel wat uithalen, meten en nog eens meten ben ik uiteindelijk begonnen aan de muts.


Uiteindelijk met dit resultaat: Een muts met ingebreide druppels en losse druppels om het effect van stromende regen meer weer te geven.


Als ik met mijn hoofd draai dan 'spatten de druppels in het rond'. Net als een hond die zich uitschud.De losse druppels heb ik bedacht n.a.v. het patroon welke ik in muts gebruikt heb.




Nu nog proberen zelf me aan te melden bij de groep die meedoet, want dat is me tot nu toe nog niet gelukt helaas. Maar met de hulp van Smoekkk zal het zeker lukken.

26 Comments:

Anonymous Anoniem said...

waw en nog eens waw!!!!
wat vindt ik die muts leuk!!!!!!!!!
geweldig,mijn complimenten!!

5:17 p.m.  
Blogger Rineke said...

Echt een supergeweldige muts! Die ga ik vast een keertje namaken!

6:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig zeg! Wat een idee!

7:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

TE GEK !!!!! echt waar, wat origineel, gewooon een kunswerkje, goed joh !!!!

7:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een g e w e l d i g e muts, een topidee! Origineel..nou, en nog zo wat superlatieven. Ga je het patroon online zetten? Of, beter nog, waarom vertaal je het patroon niet en stuur je het naar Knitty?

8:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een ontzettend gave muts! kleur, vorm, details, alles klopt; fantastisch, tijm!

9:17 p.m.  
Blogger odette said...

Wat creatief...mooi bedacht zeg, met oog voor detail!!!!
Heb je hem al opgehad op straat??

9:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

O wat super!!!

groetjes Lucie

11:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig Tijm, heel origineel en de lol straalt ervan af!

8:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een kunst werk!!!
Erg mooi!!!
Wat leuk dat we toch de Sampler m toepassen!!!
:o)

8:24 a.m.  
Blogger Saskia said...

wow, wat een vrolijke muts! Super kleurencombinatie ook! Heel goed gedaan! Hij is superbijzonder, ik ben echt onder de indruk!

8:30 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Echt, een super gave muts.

12:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

echt prachtig!!!!

4:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hij is schitterend !!! mijn complimenten!

7:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een grappige muts! Ik zie meteen mogelijkheden in allerlei kleuren en ook met andere vormen!

8:33 p.m.  
Blogger Unknown said...

De muts is echt prachtig Tijm! Je ziet er ook echt jouw studie naar mutsen van over de hele wereld aan af (zo als je die eerder eventjes op je blog liet zien...)Ik wil nog steeds een parapluutjes muts bedenken en maken, en ik wil mijn noorse huiswerk afhebben over twee weken...Dus voor mij genoeg te kiezen en te doen de komende weken...! Vergeef me mijn geneuzel: Wauw:wat heb jij een supermuts gemaakt!!!!!!

1:06 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik doe maar eventjes met het koor mee... het is een geweldige muts.
Knap!
Lie(f)s

11:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik sluit me bij alle eerdere reacties aan! In gedachten zie ik je met deze muts al huppelend door de straten gaan!!

3:14 p.m.  
Blogger Emmy said...

wat een ontzettend leuk idee
veel lol met deze muts

3:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is echt helemaal super, wat ben je toch een crea mens!!

4:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat apart en wat creatief! Ontzettend mooi zeg! Echt knap!

9:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

It's raining, oooe oooe ooe, maar dat is zo helemaal niet erg! Ik zie je inderdaad je als een hond wel uitschudden...... Hij is zeer geslaagd, en je hebt je nog niet eens aangemeld.........? Gauw doen!

10:53 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Hartstikke leuke muts zeg.
Vooral die ingebreide druppels.
Lekker warm, je wordt niet nat en je ziet er TOF uit.
Missie geslaagd.
.

12:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hij is geweldig.
wat zal dat leuk gaan als je er mee buiten loopt.
net als vroeger, als je van die staartjes of vlechtjes in je haar had.
lekker springerig om je hoofd.

1:33 p.m.  
Blogger astridpersons said...

ja, ik dacht ook meteen : knitty. Maar dan mag je het nog niet op je blog gezet hebben. Volgende keer eerst opsturen naar Knitty want hij is prachtig!

4:25 p.m.  
Blogger Rineke said...

heee goed dat je dat zegt! Ik dacht al dat het niet mijn eigen idee was... En zoals ik al zei: die ga ik vast een keertje namaken!!!

2:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home